Facings

Wilt u af van dat spleetje tussen uw tanden? Dat kan! Met behulp van een facing verandert de tandarts het uiterlijk van uw gebit simpel, maar effectief. Een facing is een laagje tandkleurig vulmateriaal van composiet of een schildje van porselein. Ook afgebroken hoekjes van tanden zijn met behulp van een facing niet meer te zien.

Composiet facing

Er is slechts één behandeling nodig voor een facing van composietmateriaal. Die facing heeft wat extra ruimte nodig. Daarom wordt er, voordat het composietmateriaal wordt aangebracht, een flinterdun laagje van uw tandoppervlak afgeslepen. Dat is pijnloos. Dan wordt de tand van een hechtlaag voorzien. Daarop wordt de dan nog zachte composiet aangebracht en in de juiste vorm gebracht. Voor het uitharden wordt een speciale lamp gebruikt en als puntje op de i wordt de facing gepolijst.

Praktijk sfeerbeeld

Porseleinen facing

Er zijn twee behandelingen nodig voor plaatsing van een porseleinen facing. Bij de eerste behandeling verwijderen we een dun laagje glazuur van uw tand. Daarna maken we foto’s en een gebitsafdruk. Op basis hiervan maakt een tandheelkundig laboratorium een facing. Deze vormt qua kleur en maat een geheel met de rest van uw gebit. Tijdens de tweede behandeling wordt de tand voorzien van een hechtlaag en dan wordt de facing op de tand geplaatst. Een porseleinen facing gaat bij goed onderhoud lang mee en is bijna niet van een echte tand te onderscheiden.

Het zal misschien een beetje wennen zijn in het begin, maar al snel voelt uw facing in uw mond aan als een eigen tand. Soms echter vervormen klanken een beetje. Met name wanneer de tandarts de vorm van uw tanden erg heeft veranderd. Dit onwennige gevoel verdwijnt na een paar dagen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Nijmegen - de Biezen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Waterstraat 104
Nijmegen 6541TL
Route

Patiëntervaringen

1776 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Altijd goed geholpen

Fijne tandarts altijd goed geholpen

Prima

Prima

Geweldig

Wanneer het niet goed is horen jullie het wel

Ik ben erg tevreden

De afspraken gaan prima, ik krijg nog 1a2 dgn een berichtje op mijn mobiel. Dat ik mijn afspraak niet vergeet. Ze luisteren goed als er iets is. Ze vertellen wat ze gaan doen, dus helemaal prima.

Rustige fijne tandartsen

Je wordt rustig benaderd als je angst hebt.

Goede behandeling gehad!

Prima!

Netjes en vriendelijk behandeld

Netjes en vriendelijk behandeld

prima

snel geholpen

Geweldig

Fijne tandarts Marith die heel erg goed naar de patiënt luistert, meedenk en duidelijk is, ik voel mij er erg op mijn gemak en gewaardeerd. Kortom erg blij met mijn tandarts .

Geweldige tandarts

Prettige tandarts. Altijd rustig en correct met ervaren medewerkers!

Zorgvuldig en snel.

Zorgvuldig en snel.

Ben goed en snel geholpen

Was erg bang maar de tandarts stelde me op mijn gemak ze vertelde iedere keer wat ze ging doen bij de wortel kanaal behandeling.

Ik heb nog geen negatieve ervaringen gehad.

Altijd prima

mijn ervaring is positive

Het is perfect geweest, net zoals altijd.

Prima geholpen zoals altijd

Zoals altijd prima geholpen

Top

Altijd vriendelijk en goede behandeling

Goed, rustgevend

Ik ben al jaren cliënt bij deze tandarts. Ik baal alleen van het steeds verzetten van mijn afspraken. Soms wel 4x, ik doe het niet meer!

Prima

Men heeft mij weer goed en prima op tijd geholpen. Wat ik heel belangrijk vind is, dat ze rekening houden met je persoonlijke omstandigheden en mankementen. In mijn geval is dat bloeding met kans op infectie. Er was goed overleg. En de eerste vraag die is: hoe gaat het met u? Verder goede adviezen ( dus geen preken) . En het is ook nog gezellig.

Goede zorg en communicatie

Angélica is duidelijk in haar behandelplan en communicatie ook naar de partner. Ze probeert je op een prettige manier op het gemak te stellen. De mondhygiënisten geven ook een goede behandeling.

De enige tandarts waar ik naartoe durf !!

Ze stelt me altijd op mijn gemak , neemt ook de tijd . Hierdoor overwin ik steeds mijn angst voor de tandarts .

Goed geholpen

Prettige medewerkers

een goede behandeling

ze geeft goeie informatie wat ze gaat doen.

Prima

Er werkt nog 1 oude de rest is allemaal met pensioen. Zit er al vanaf mijn 13e jaar. Prima geholpen!!

Prima behandeling.

Een prima behandeling gehad van de tandarts en assistent.